2015. április 9., csütörtök

Kelkáposzta főzelék

A kelkáposzta főzelék is egy volt a főzelékek sorában, amit gyerekkoromban sikeresen pusztítottam. Visszagondolva azokra az időkre, eléggé kilóghattam a sorból, mert mindent szerettem, mindent megettem, (kivéve a tökfőzeléket!). A kelkáposztát különösen kedveltem, ahogy minden káposztás ételt. 


Elkészítési idő: 80 perc
Hozzávalók: 4 adag



1 fej kelkáposzta
4 db burgonya
4 gerezd fokhagyma
1 ek majoranna
1 tk őrölt kömény
1 tk só
3 ek finomliszt
1 dl étolaj , vagy 2 ek zsír
1 kávéskanál pirospaprika


A kelkáposztát 8 cikkre vágom, a torzsáját eltávolítom és 2 cm laskára felaprítom, majd a kis kockára vágott  burgonyával egy lábasban 2 liter vízzel felöntöm.
Rászórom a majorannát, az őrölt köményt, megsózom és puhulásig főzöm.
Egy kisebb edényben a lisztből és olajból, vagy zsírból világos rántást készítek, majd beleszórom a pirospaprikát és az áttört fokhagymát.
Ha a káposzta megpuhult, a rántást kevés vízzel elkeverem, a káposztához öntöm és felforralom.
Feltétként belefőtt virslit, sült virslit, kolbászt, fasírtot, pörköltöt vagy párolt húst kínálhatunk mellé.










Kelkáposzta főzelék belefőtt virsli karikákkal

Kelkáposzta főzelék párolt csirke szárnnyal

Kelkáposzta főzelék belefőtt virslivel

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése